Jag är väl alltid i tid. (Eller?)

Fotnot först & främst, för er som inte känner mig/nya läsare. Jag är sämst, verkligen sämst, på att passa tider. Jag skyndar mig alltid in på jobbet, jag springer alltid in hos tandläkaren, mina stackars vänner får ALLTID vänta på mig, det har till & med gått så långt att de inte längre tar illa upp, utan räknar med att jag kommer MINST fem minuter sent, vart vi än ska, när vi än ska dit.

Det utspelade sig en så fin konvensation på min Facebook innan idag. När jag messade Patric om att vi skulle ses halv fyra fick jag svaret att ”Jag får väl vänta ändå…”. Fast besluten om att komma i tid parkerade jag min bil prick halv, fem meter ifrån ingången där vi skulle ses. Med andra ord satte jag mig tillrätta prick 16:30. Blev så exalterad över att jag faktiskt var i tid & FÖRST, så jag var tvungen att skriva detta på min Facebook-status. Fick då dessa kommentarer av två vänner där:

Kalas, shopping & Angry Birds

Födelsedagsfirandet hos min bror för hans lille son som gick av stapeln idag blev lyckat. Jag & Björn (tyvärr Björn på distans då han jobbade) gav honom Blixten McQueen ifrån Cars i Duplo! Snacka om populärt, både av sonen som fyllde år & hans lillebror 🙂

Efter kalaset åkte jag in till stan för att möta upp Patric & shoppa! Jag har försökt hitta fina höstkläder i tre omgångar innan utan resultat, så det var jättekul att faktiskt kunna åka in idag & hitta någonting! Blev flera kassar, visar er allt imorgon! Nu är jag trött, ska låna älsklings mobil & spela Angry Birds. Gillade inte spelet från början, men så fort man ger det en chans är det riktigt roligt. Nu väntar jag bara på att samma tillverkare ska släppa Cut the rope till Android också 🙂

Jag i Max’s drive-in

Det som hände på lunchen igår var en så stor händelse att jag var tvungen att ta kort för att Björn skulle tro mig. Jag, JAG, körde in i driven på Max! Jo, det är faktiskt stort, för när Björn kör där, vägrar jag prata med hon i högtalaren & jag skulle aldrig få för mig att ta driven. Hellre leter jag parkering, går in & ställer mig i kön. Björn tvingade mig en gång, annars skulle det inte bli någon Max-mat sa han. Men sedan dess har jag aldrig tagit driven.

Det är roligt sådant där. För vem som helst är det en skitsak, men vet ni? Alla har någonting de inte känner sig bekväma med, några hjärnspöken som lurar dig till att någonting är läskigt eller farligt. Men ibland gäller det bara att bestämma sig, ta hjärnspökerna vid hornen & utsätta sig för en obekväm situation. Man märker sedan hur bra det gick & så blir hjärnspökerna lite mindre för varje gång 🙂

Helgen i sin helhet

Hej Vänner!

Vilken hektiskt helg det har varit! Vi har haft tre-årsjubileum på jobbet, i fredags firade jag & Björn 2 år tillsammans sedan vi började träffas. Så kvällen bestod av matlagning tillsammans, presentbyte & sedan kröp vi ner i sängen med vindruvor, jordgubbar & smält choklad som jag hade köpt & tittade på webb-tv tillsammans.

Lördagen flöt på bra på jobbet, mycket folk & det var riktigt roligt att jobba 🙂 Sedan åkte vi hem till Björns mamma & man som håller på för fullt att flytta. Närmre igen, så det blir trevligt, när de bodde nära var vi nästan alltid på söndagsmiddag där, så vi får väl se om det blir tradition igen 🙂 (Vad skönt det är att ha svärföräldrar man tycker om 😉 Jag har haft tur, har hela fyra stycken & alla är underbara.) Björns mamma var trött när vi kom dit, så medan Björn åkte & köpte kaffe tog jag ett krafttag & packade upp tio kartonger åt dem i köket 🙂 De blev jättetacksamma. Sedan åkte vi till mina hemtrakter för pizza. Väldigt smidigt för mig & Björn som sovit hos mig i helgen (:) ovanligt ju! till & med hans idé :)) att bara ha en kilometer hem efter maten :).

Igår blev en något längre dag efter jobbet. Skönt nog så var vi bjudna på mat hemma hos Björns mamma, så vi slapp laga mat iaf 🙂 Tanken var att jag bara skulle hem till Björn en stund & sen åka hem till mig & sova. Men varken min kropp eller mitt psyke var på bra humör över huvud taget. Så älsklingen ledde in mig till sängen, gav mig sin mobil att spela på, strök mig över håret & pussade mig god natt. Det är sådana kvällar som jag verkligen påminns om varför jag är ihop med honom ❤ 

Nu är jag ledig måndag-tisdag, hur skönt som helst!