Som vanligt: ridlektionen

Självklart ska ni även få ett uppdatering av tisdagens ridlektion. Men först det läskiga som hände, det hände nämligen en olycka precis när vi skulle börja lektionen (med en annan ifrån stallet, inte någon i vår grupp & ingen jag känner), så ambulansen fick komma. Men innan den hade hunnit komma låg denna stackars människa en bit ifrån ridbanan där vi var, jag tyckte verkligen så synd om henne när man hörde hur ont hon hade. Tur att inte mamma var där för att se mig rida, hon som redan är orolig att det är en farlig sport hade ju inte blivit lugnare av att se en allvarlig olycka på nära håll!

Lektionen gick bra, en i gruppen erbjöd sig att byta häst med mig, så jag slapp rida barbacka (vi skulle ha samma häst som förra gången & den jag hade har sår under magen, så man inte kan rida henne med sadel). Istället fick jag min älskade Prins! Balansen i galoppen är mycket bättre nu, det märktes när ridläraren bad oss att släppa tyglarna & ta upp ena handen på huvudet i galoppen. Även att byta hand om vartannat gick som en dans. Vi red även över några småhinder, men eftersom de inte var så höga, var det ingenting som egentligen kunde gå dåligt. Nu är det som vanligt bara att börja längta tills nästa fredag 🙂

 

Magkramp

Just när man tycker att det går som bäst, så går det egentligen som sämst. Igår slutade med att jag lade mig med världens magkramp redan vid tio-tiden. Idag är inte mycket bättre, jag gick OK att jobba, men amgen gör så ont att jag helst av allt vill vika mig dubbel. Så ikväll blir en lugn kväll, jag ska värma redan färdiggjord kycklingröra i mjuka tacobröd i ugnen, se ett avsnitt Scrubs. Sedan ska jag sätta på Super Mario Galaxy 2 på Nintendo Wii & spela tills det är dags att lägga sig senast halv 11-11.

Jag & Björn har en liten deal. Jag ska prova på att ha ett regelbundet mat & sov-schema i 2 veckor & se om jag mår bättre & känner mig mindre stressad då. Vad tror ni?