Despicable me

Filmen var verkligen underbar, väldigt mycket humor, underbara karaktärer. Titta bara på alla Minimoer, de gula medhjälparna Gru har. & sa Agnes, som i sista videon ”It’s so fluffy I’m gonny die!”. Ett djup & en mening & några väldigt fina scener lyckades de även få in. Till & med så man blev lite rörd ibland 😉 Det här blir en film att se fler gånger 🙂

Björns & min dejt

Kvällen igår blev väldigt lyckad. Det började med att jag & Björn tog bilen ner till centrum & köpte biljetter till bion Dumma mig / Despicable Me i 3D. När vi säkrat våra platser åkte vi till restaurangen där vi åt på vår första dejt, vi fick till & med samma bord! Jag beställde ”Middag för en person”, vilket bestod av först en Asiatisk kycklingsoppa med champinjoner, en god soppa, det är tusan ovanligt! (men jag har smakat samma soppa av Björn innan då vi tagit avhämtning därifrån, annars hade jag aldrig vågat beställa in soppa, då jag inte brukar tycka om det). Sedan var det 4 små rätter till huvudrätt, en kyckling/curry-gryta, en köttgryta med bambuskott, friterat kött & friterade tigerräkor, mums! Till efterrätt lyckades jag faktiskt klämma ner de två gigantiska friterade bananerna med glass till. Sedan tog vi en promenad genom stan bort till biografen. Tittade på den underbara filmen, åh vad man skrattade! Speciellt åt söta Agnes & såklart Minimoerna som gjorde nästan hela filmen! På vägen från biografen till bilen sedan hörde vi tjo & tjim & såg kamerablixtrar en bit bort, när vi kom nära kom ett Zombietåg emot oss! Jag tror att de hade någonting att göra med ”Kultur dag & natt” som anordnats i stan. Hemma kröp vi upp i soffan, tittade på ett avsnitt av Big Bang Theori & sedan somnade vi båda två, trötta & nöjda 🙂


En underbar förrätt på Kina-restaurangen där vi åt 🙂


Ska man gå ut med min snygga pojk får man minsann sminka & klä upp sig lite 🙂

Jag förstår inte riktigt varför man ska sluta dejta bara för att man har blivit ihop eller varit ihop ett tag? Så härligt att göra såhär, boka in en kväll för bara varandra, gå på bio, äta gott & känna pirret i magen igen 😀

Förkyldning på väg?

Senaste dagarna har det kännts som om en förkyldning är på väg, men den vill aldrig riktigt bryta ut. Jag hoppas den stannar inne & försvinner fort, innan den hinner bryta ut.

I både onsdags & fredags blev det Settlers-kväll med Björn & Patric, tänk att ett spel kan väcka sådana tävlingsinstinkter & vara så roligt!

Igår kväll var jag & älskling på date, mer om det ikväll, nu måste jag kila till jobbet!