Morgondagens planering

Nu väntar sängen, för imorgon tänkte jag vara duktig.

[ ] Hämta ut medicin
[ ] Köpa olja till bilen
[ ] Baka bullar
[ ] Baka kakor
[ ] Plugga
[ ] Tvätta
[ ] Städa
[ ] Förhoppningsvis en höstpromenad i skogen med kissarna

På kvällen väntar stallet & de underbara fyrhovade vännerna 🙂

Shoppa var det ja…

Egentligen skulle detta vara ett inlägg där jag visade upp alla mina fynd ifrån shoppingen med Helen. Men nej, så blev inte fallet, då jag enbart kom hem med två stycken hårklämmor, snorgröna 20-kronorsklämmor att sätta upp håret med när jag plattar det, för att sedan ta ner när jag plattar överhåret, alltås inget som kommer synas för omvärlden alls.
Så jag får väl ha kvar den där 1000-lappen på kontot. Ska hem & städa alla lådor & dylikt imorgon, så får det bli en shoppingrunda efter det, när jag även vet om jag saknar/absolut inte behöver smink & liknanade.

Jag hittade i alla fall en jättefin kofta på H&M, givetvis tyckte jag den ena storleken var för stor & den mindre för kort i ärmarna. Tittade på en snygg klocka också (för miljonte gången känns det som) & givetvis kunde jag inte heller nu bestämma mig, så det fick bli till att gå därifrån utan klocka. Hämta ut medicinen på Apoteket blev inte heller gjort, liksom köpa motorolja till bilen. Däremot fick de bort de svarta beläggningarna på min ring när jag gick tillbaka med den till Guldfynd (en silverring som blivit svart kändes inte helt ok, så gick tillbaka till butiken). Jättetack för hjälpen! Nu är min silverring med ”Björn” ingraverat fin igen 🙂

Yoshi & MonAmie fick träffa Helens hund Nikki idag, det gick faktiskt ganska bra 🙂 Yoshi var mest tillbakadragen med MonAmie gärna ville titta på nära håll. Men så fort hon tyckte Nikki kom för nära fick Nikki en liten labbning av MonAmie. Men de kommer absolut kunna acceptera varandra & vet vet, kanske kan de till & med bli kompisar med lite tur? Vi försökte även oss på att gå motionsspåren här, men det gick inte alls bra, vi hittade inte ens början eftersom skyltningen verkligen var så dålig att man nästan skämdes. Efter vår promenad hittade vi däremot startskyltarna, 300-500 meter ifrån kartan där spåren började, så det får bli nästa gång.

Kvällen avslutades med ett parti Settlers emot Björn, som jag vann! 🙂 Nu ska jag spela Left 4 Dead. Zombie-skjutar-spel 🙂 (Undrar om jag vågar somna sen…)

Inte så god morgon

Vaknade för en halvtimma sedan ned huvudvärk. Det får bli frukost j sängen framför Simpsons & sedan får jag ta en huvudvärkstablett & se om det hjälper.

Tolv ska jag möta upp Helen för att gå på stan (tänkte försöka hitta lite snygga höstkläder), hittar jag någonting får ni se när jag kommer hem. Ungefär dn gång i kvartalet tar jag en liten shoppingrunda & låter mig själv handla utan dåligt samvete.

Oh, Yoshi kom just & kröp upp i min famn 🙂