Ikväll är en bra kväll

Ikväll är en bra kväll, det har jag bestämt. Direkt när jag kom hem satte jag på en maskin tvätt & en maskin disk. Jag fick med mig kvällsmat av mamma, paj som bara var att sätta in i ugnen & så gjorde jag en banan/choklad/vaniljglass till det 🙂 Skönt att bara slänga in tvätt & disk & låta maskinerna göra jobbet, tyvärr måste jag ju hänga tvätten själv, men disken väntar jag med tills imorgon, tihi.

Det blir en tidig kväll idag, hoppas på två katter som sällskap också, efter att ha sovit hos Björn flera nätter i helgen, var det längesedan sist 🙂

En riktigt bra ridlektion

Efter tre stycken mer eller mindre ”misslyckade” lektioner, då jag inte fått allt riktigt rätt & jag varit lite smått besviken på mig själv, var det underbart att gå en lektion med flaggan i topp! Det gick verkligen hur bra som helst, balansövningarna gick jättebra, serpentinerna finemang & galoppen bättre än på länge 🙂 Så skönt att kunna pusta ut efter ett pass, mysa med hästarna i stallet efteråt & åka hem nöjd & med ett leende på läpparna 🙂 Jag hoppas nästa gång går minst lika bra! & sen om två veckor ska vi hoppa 🙂



Bilderna är ifrån i somras när jag red Björns systers häst.

Katt-telefon?

Efter att igår förmiddags ha åkt till Björn & sedan sovit där inatt sitter jag & funderar på att man skulle ta & uppfinna en katt-telefon. En telefon ifrån vilken man kan ringa hem till sina katter & kolla hur de mår. Fråga vad de gör för någonting & helt enkelt bara se till att de har det bra. Det skulle nog dock behövas film-sekvens i den, för att liksom underlätta kommunikationen lite. Har jag bara varit från dem i några timmar, även om jag vet att de har både mat, vatten & leksaker, saknar jag dem & undrar hur de har det. Hade ju varit suveränt att bara kunna ringa dem & se hur de mådde!

Det är inte klockt vad mycket man kan uppskatta två djur. Två stycken pälsbeklädda, fyrtassade varelser, med egna personligheter & egna intressen. Två pälsbollar som ger en så många skratt, så myckt lycka & så mycket kärlek.